woensdag 16 maart 2011

Earth Hour: Doe het licht uit 26 maart 2011

In de commmissie leefomgeving heb ik aandacht gevraagd voor de actie : doe het licht uit op 26 maart 2011. Hieronder mijn suggestie aan het college:

Ik wil het college bedanken voor de krant duurzaam Renkum. Met name de volgende passage in de inleiding viel mij op:

“Als gemeente spreken wij weliswaar heel vaak uit dat wij duurzaam willen zijn maar wij handelen er nog niet altijd naar. Ik denk dat wij als gemeente vooral niet moeten proberen de hele wereld te verbeteren. Je moet vooral zoeken nar de concrete stappen die je op lokaal niveau kunt zetten”

Nu is er een concrete stap die wij kunnen zetten:

Op zaterdag 26 maart wordt de Earth hour 2011 gestart om 20.30. Het is een initiatief waar mensen over de hele wereld wordt gevraagd om het licht 1 uur uit te doen – om op die manier een teken te geven over hun bezorgdheid over dat wij maar een aarde hebben.

Gemeenten zoals Rotterdam, Uden en Wijk bij Duurstede heeft hier voor gekozen en doven lichten op bijvoorbeeld het stadhuis en roepen hun inwoners en bedrijven op om mee te doen.

Is het college bereid om ook mee te doen en ook dit initiatief te meer bekendheid te geven richting burgers?

----------------
Jammer genoeg was wethouder Heinrich niet aanwezig en kon hij pas de volgende dag in de commisie bedrijvigheid de vraag beantworden. Hij wou zich niet hiervoor inzetten - hier kan je zien wat hij daarover zei:
http://renkum.gemeenteoplossingen.nl/Vergaderingen/Commissie-Bedrijvigheid/2011/16-maart/19:30

Geen opmerkingen:

Een reactie posten